Cross-border.pl to pierwszy w Polsce internetowy przewodnik dla małych i średnich przedsiębiorstw, poświęcony tematyce międzynarodowej sprzedaży przez Internet. Cross-border.pl to kompleksowa baza wiedzy o zagranicznym e-handlu
Portal cross-border.pl dostarcza przedsiębiorcom MŚP praktyczne know-how na temat kolejnych etapów wdrażania sprzedaży eksportowej w kanałach online, tj. od przygotowania do eksportu, przez opracowanie strategii i dobór kanałów sprzedaży (m.in. poprzez platformy sprzedaży marketplace), po działania marketingowe. Wśród przydatnych narzędzi dostępnych na portalu są audyt gotowości do rozpoczęcia e-eksportu oraz pierwsza w Polsce wyszukiwarka europejskich platform marketplace.
W portalu cross-border.pl są prezentowane także karty zagranicznych rynków, stworzone na podstawie najważniejszych wskaźników gospodarczych oraz e-commerce. Dostępne są także ważne z perspektywy e-sprzedawców dane o zagranicznych rynkach, w tym m.in. o popularnych metodach płatności i dostaw, preferencjach i nawykach zakupowych lokalnych konsumentów czy przegląd branż cieszących się powodzeniem w e-commerce.
Cross-border.pl to także społeczność ekspertów e-commerce i handlu transgranicznego, którzy dołączyli jako partnerzy do współtworzenia zawartości merytorycznej portalu z zakresu e-handlu zagranicznego. Przedsiębiorcy MŚP zyskują tym samym dostęp do jedynej bazy polskich firm i agencji wspierających handel transgraniczny przez Internet w ramach czterech obszarów tematycznych: Logistyka i fulfillment; Integracje i oprogramowanie; Prawo, finanse i podatki; Wsparcie sprzedaży.
Krajowa Izba Gospodarcza jest niezależną i największą organizacją biznesu w Polsce – zrzesza blisko 160 izb regionalnych, branżowych i bilateralnych. Reprezentuje interesy polskiego biznesu. Uczestniczy jako ekspert w procesie tworzenia prawa dotyczącego przedsiębiorców. Pomaga firmom w rozwijaniu eksportu – organizując misje gospodarcze, wyjazdy na targi, poszukując partnerów biznesowych za granicą. Organizuje wydarzenia – spotkania, konferencje, kongresy – które są przestrzenią dialogu pomiędzy ludźmi biznesu, polityki, nauki, mediów. Angażuje się w debatę publiczną w sprawach dotyczących gospodarki, innowacji, kierunków rozwoju Polski.
Krajowa Izba Gospodarcza działa na rzecz poprawy wizerunku Polski na świecie. Wiemy, że jeśli Polska będzie postrzegana pozytywnie, to polskie firmy będą miały lepsze szanse na międzynarodowym rynku. Dlatego organizujemy międzynarodowe wystawy naszego kraju podczas Expo (Hanover, Aichi) oraz narodowe ekspozycje naszych przedsiębiorców na całym świecie.