Introduction

Wsparcie na internacjonalizację -„Promocja marki innowacyjnych MŚP”

Wsparcie na internacjonalizację -„Promocja marki innowacyjnych MŚP”

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza nabór w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP” w ramach Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. Do rozdysponowania jest 100 mln zł na wsparcie przedsiębiorstw planujących ekspansję zagraniczną. Wnioski można składać od 5 listopada 2025 r. do 8 stycznia 2026 r.

Wzmocnienie pozycji polskich marek na świecie

Program ma na celu zwiększenie rozpoznawalności innowacyjnych polskich firm na rynkach międzynarodowych. Dofinansowanie mogą otrzymać projekty obejmujące udział w targach w charakterze wystawcy – obowiązkowo w co najmniej jednych targach ujętych na liście wydarzeń, na których będę organizowane stoiska narodowe dla danego sektora, dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii (https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/promocja-eksportu), ale również na innych wybranych przez siebie wydarzeniach branżowych. Wsparciem objęte są również wyjazdowe misje gospodarcze połączone ze spotkaniami z kontrahentami oraz udziałem w wydarzeniach targowych w charakterze zwiedzającego.

Wsparcie skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą w Polsce. Program obejmuje kluczowe sektory polskiej gospodarki, m.in. medyczny i farmaceutyczny, zielonych technologii, IT/ICT, przemysł kreatywny, kosmetyczny, maszynowy, meblarski, motoryzacyjny, lotniczo-kosmiczny oraz spożywczy.

Jakie koszty kwalifikują się do dofinansowania?

Budżet naboru wynosi 100 mln zł. Wysokość dofinansowania sięga do 85 proc. w przypadku kosztów podróży służbowych oraz do 50 proc. dla pozostałych kosztów kwalifikowanych.

Program obejmuje szeroki katalog wydatków, które mogą być pokryte z funduszy unijnych. Przedsiębiorcy mogą uzyskać wsparcie na wynajem, budowę i obsługę stoiska targowego podczas udziału w wydarzeniach w charakterze wystawcy. Sfinansowane mogą być także koszty rezerwacji powierzchni wystawienniczej, co daje firmom większą elastyczność w dopasowaniu ekspozycji do standardów targowych w różnych krajach.

Ważną kategorią są koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych. Intensywność wsparcia dla tego typu wydatków wynosi aż 85 proc., co wpływa na możliwość dotarcia do odległych wydarzeń na świecie.

Program pokrywa również wydatki na organizację pokazów, prezentacji i degustacji podczas misji gospodarczych, które pozwalają bezpośrednio zaprezentować produkty i usługi potencjalnym kontrahentom. Dodatkowo można sfinansować koszty przygotowania i realizacji kampanii promocyjnych, w tym kampanii medialnych, elektronicznych materiałów marketingowych czy działań w kanałach cyfrowych.

Na etapie przygotowywania wniosku przedsiębiorcy mogą również uwzględnić w projekcie koszty pośrednie w wysokości 7 proc. wartości kosztów bezpośrednich – to rozwiązanie pozwala pokryć nieuniknione wydatki administracyjne związane z realizacją działań.

UWAGA! W bieżącym naborze do wniosku o dofinansowanie należy obowiązkowo załączyć dokumenty potwierdzające pozyskanie środków na finansowanie wkładu własnego. Szczegóły znajdują się w instrukcji przygotowania wniosku. Koniecznie zapoznaj się z instrukcją!

Jak i kiedy aplikować?

Wnioski o dofinansowanie należy składać wyłącznie online poprzez Lokalny System Informatyczny dostępny na stronie internetowej PARP. Nabór potrwa od 5 listopada 2025 r. do 8 stycznia 2026 r. (do godz. 16:00).

Więcej informacji o naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP” znajduje się na stronie PARP.

Przejdź do treści